Tre nya lättlästa miljöböcker

Tre böcker om miljön och föroreningar utkommer våren 2018 och handlar om jord, luft och vatten. Läs mer på Bokpil och Lecti Book Studios nätsida och köp böckerna i Lecti Bookshop!

Fynd i marken

En solstorm slår ut datorerna. All digital kunskap är borta. Arkeologerna letar i jorden efter värdefull information och dyra metaller. Kan de hjälpa mänskligheten att återvända till livet före stormen? Andra är också intresserade av fynden i marken…

Flyger i vinden

Aska från en vulkan fyller luften i staden. Teven skickar ut en grupp för att filma vulkanen. Men det brinner i staden, och någon har stulit en väldigt viktig staty. Snart gäller det livet. Det flyger farliga saker i vinden…

Flyter på vågen

Ron D2 är dykare. Han samlar uppgifter om hur haven mår. Men det är inte alltid så enkelt att dyka ner i djupen. Det flyter allt möjligt på havets vågor, som Ron måste se upp för. Den minsta faran är hajarna…

Böckerna stöds av Svenska Kulturfonden.